Fullt upp

Efter att ha jobbat ytterligare en dag igår så ska jag nu vara hemma på heltid igen. Jag tror att det blir till augusti 2015 för jag får inte ihop min planering annars. Innan Selma kom så hade jag tänkt att börja jobba i början av februari men det känns alldeles för tidigt nu. Eftersom inte Dennis kan vara hemma utan att behöva skjuta på sin AT så har vi bestämt att jag ska vara hemma ännu längre. Först hade jag tänkt börja i början av juni då Selma är 18 månader men då blir det inskolning på förskolan och sen ska vi ha semester så därför känns augusti bättre. 
 
Största fördelen med att jobbat ett par dagar nu är att jag uppskattar mammaledigheten ännu mer eftersom jag fick känna på hur det är att vara borta en hel dag. Dessutom har det varit jättebra för Dennis att vara själv med Selma en hel dag så de får tid att bara vara dom två. 
 
Det är tur att jag inte ska jobba än på ett tag för nu börjar schemat bli fullt ändå. Det är bankmöten, besök på de olika förskolorna vi funderar på, babysim, hjärt och lungräddningskurser, höstmarknad, sångstunder på Familjecentralen och massa annat skoj. Hur ska jag någonsin hinna börja jobba igen!?!
 
Ikväll mellan 18 och 21.15 har jag och Dennis varit på Första Hjälpen-kurs och den var faktiskt riktigt bra. Det börjar bli lite otäckt med hennes snabbhet blandat med långa armar och behov av att smaka på precis allt! Nästa vecka är det ett tillfälle till som vi också ska gå på. Selma fick inte följa med så hon har varit med faster Johanna och Samuel och det hade gått jättebra. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0