Mio och maten

Nu börjar vi få i Mio lite mat. Än så länge testar vi med gröt och puréer från 4 månader. Majs och sötpotatispure var Selmas favorit och den är riktigt god. Tycker jag iallafall. Knepet är att han får tugga på ett smörgåsrån eller majskrok samtidigt för då slinker maten liksom med. 😊





Han har börjat försöka resa på sig när han har någonting att hålla i så om man sitter intill honom så tar han tag och drar sig upp. Jag tror att han kommer att göra precis som Selma och strunta i att krypa och gå istället. Häromdagen la jag honom i babygymmet medan jag grejade med Selma och när jag tittade till honom så hade han rullat ur och låg på golvet. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0