Blommor och klänningfynd

Idag har vi hållit igång ordentligt från morgon till kväll! Mio vaknade redan vid 6 vilket är ganska tidigt för att vara honom. Inatt var 6:e natten (tror jag) som han sovit hela natten! Jösses vilken lyx! I vanliga fall så kan vi nästan sova till 7-7.30 nuförtiden. Även Selma sover längre på mornarna men det kan ju bero på att fröken inte somnar förrän 22 på kvällarna. Inte mycket fri hopp och lek för mamman och pappan innan vi stupar i säng också. 

Hela förmiddagen var vi ute och lekte och Mio sov gott i vagnen från 9.30-13.30 och sen fick jag väcka honom för lite mat eftersom jag skulle iväg med farmor. Vi åkte till Karleby handelsträdgård för att köpa lite blommor till vår altan. Jag frågade "blomgubben" efter gröna växter eller blommor som inte drar åt sig getingar och som tål mina inte så gröna fingrar. Vi hittade lite blandat som jag inte kommer ihåg namnen på men det blev fint. Selma fick en egen blomkruka att plantera i och ett par smultronbuskar. Ska bli spännande att se om det kommer några små bär.



Mio tyckte blommorna var spännande men Selma var framme och sa till honom att inte röra mammas blommor. Min ordningspolis! 💕

När jag körde hem farmor stannade vi en snabb sväng på Lidl. Där hittade jag två maxiklänningar som fick följa med hem. Jag har letat efter långklänningar för jag trivs så bra i det. Jag är supernöjd med den blommiga klänningen och den svarta kommer jag nog hänga mycket i här hemma. Att dom kostade 99 kr styck var ju ingen nackdel. 👍🏻







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0